Maak het u gemakkelijk - De lifecycle cost van hotelvloeren

dinsdag 29 maart 2016

Iedereen maakt het zich graag zo gemakkelijk mogelijk. Wat betekent dit voor de keuze van hotelinterieurs?

De eigenaar en de uitbater van een hotel kunnen één en dezelfde persoon zijn, maar zijn vaker verschillende bedrijven. Ze hebben echter als gezamenlijk doel het hotel goed te laten presteren. Hotels worden meer en meer als waardevol bezit gezien en hun eigenaars, in essentie spelers op de onroerendgoedmarkt, kiezen het liefst voor een inrichting die lang meegaat. Bestendigheid en tijdloosheid zijn hierbij de sleutelwoorden.

Gratis whitepaper: Pergo Hotel







De meest bestendige materialen zijn als vanzelf ook het meest duurzaam. Bestendigheid biedt dus voordelen op het gebied van kosten én milieu. Het mag dan ook geen verrassing heten dat edele materialen zoals steen en glas blijvend populair zijn in hotelinterieurs. Luxehotels worden doorgaans om de zeven à acht jaar heringericht, een tijdsspanne die voor deze materialen geen enkel probleem vormt.

Pergo-vloerproducten hebben een vergelijkbaar lange levensduur. Aangezien er uit tests is gebleken dat de producten minstens 20 jaar meegaan, hoeft er geen rekening te worden gehouden met vroegtijdige vervanging. Vloeren vormen in elk interieur een flinke kostenpost. Zelfs als de levensduur ervan met slechts één of twee jaar wordt verlengd, levert dat aanzienlijke besparingen op. In de kapitaalintensieve onroerendgoedwereld is trendy zijn een hele opgave. Hotels vormen hierop geen uitzondering. De tijdloosheid van een gekozen design is van groot belang als het interieur moet worden opgefrist voordat het product aan vervanging toe is. Pergo biedt een grote verscheidenheid aan vloerstijlen. Er zijn uiteraard eclectische keuzes beschikbaar die naar een specifiek moment of specifieke stijl verwijzen, maar in de lijn komen verder vooral natuurlijke materialen zoals hout en steenafwerkingen terug waarmee een tijdloze stijl kan worden neergezet. Deze materialen vormen een neutrale basis. Veranderingen in eenvoudiger vervangbare elementen zoals stoffen en meubels vallen daardoor extra op.

Eigenaars en uitbaters hebben als gezamenlijk doel hun hotel goed te laten presteren. Bestendigheid en tijdloosheid zijn hierbij de sleutelwoorden



De eigenaar is dus blij een aankoop te hebben gedaan die lang meegaat. Maar hoe zit het met de kosten van het leggen van de vloer? Elke nacht dat een hotelkamer niet beschikbaar is, gaat er omzet verloren. De marges zijn vooral bij middenklassehotels vaak erg klein. In een druk hotel met 200 kamers komt elke niet-verhuurde kamer neer op 0,5% van de totale omzet die kan worden gerealiseerd, elke nacht weer. En dan hebben we het nog niet eens over het geld dat de ontbrekende gasten mogelijk aan bijkomende zaken als eten en drinken zouden hebben besteed. Het is daarom in het belang van zowel eigenaars als uitbaters om ervoor te zorgen dat hun gehele kamervoorraad elke nacht beschikbaar is. Daarnaast is het raadzaam om herinrichtingen in rustigere seizoenen te plannen, zodat de impact ervan op de kamerbezetting kleiner is. Dankzij de snelle manier waarop Pergo-vloeren worden gelegd, meestal op basis van een kliksysteem, kunnen kamers in kortere tijd worden voltooid en wordt het aantal dagen dat er sprake is van mogelijk gemiste omzet beperkt.

Hoteluitbaters maken het zich net zo graag gemakkelijk als ieder ander. Hun voornaamste zorg is dat hun gasten tevreden zijn. Een essentieel aspect van een goede hotelservice is een schone kamer. Het mag duidelijk zijn dat het dweilen van harde vloeroppervlakken sneller en makkelijker gaat dan het stofzuigen van tapijt. Ook gemorste vloeistoffen en vlekken zijn eenvoudiger te verwijderen. Misschien lijkt de marginale tijdwinst per kamer bij het dagelijkse schoonmaakwerk niet veel uit te maken, maar alles bij elkaar opgeteld kan het toch aanzienlijk in de kosten schelen. Daarnaast is het uiteindelijke resultaat schoner en heeft het schoonmaakpersoneel het minder zwaar.

Meer informatie

Meer weten over de commerciële vloeren van Pergo? Neem contact met ons op voor meer informatie of een gratis offerte.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief voor al het laatste nieuws, casestudy's, innovaties en inspiraties van Pergo.

Aanmelden

Neem contact met ons op: